.:++ Me+MySelf & I ++:.

dari dalam diri seorang aku..

Aku dan Handphone August 2, 2007

Filed under: Personal — asriey @ 1:33 pm

First time pakai telefon bimbit atau handphone ni dalam tahun 2000. masa tu model ericsson Txxx. dah tak ingat. lepas tu keluar plak nokia 3310. handphone ni mmg popular masa tu. aku sepanjang zaman student memang pakai tu je.

lepas praktikal tahun 2004, dapat duit buat keje part-time cameraman dan photographer, ada la duit lebih sket untuk beli telefon baru. aku beli nokia 6230. nokia ni running symbian S40. tak banyak application yang bleh run, tapi themes dia banyak.

lepas setahun kerja kat kuantan, mula minat dengan nokia 6630. nokia ni run symbian S60. bleh embed dgn phyton kalau nak. aku sempat create simple application dengan guna phyton.

lepas setahun pakai, tukar dopod d810 la pulok. so far memang best pakai dopod ni. ada GPS lagi untuk navigation. running windows mobile 5. lepas ni maybe nak try develop application running on .NET.

cuma dalam sejarah setiap kali tukar telefon ni, bermakna aku akan tukar pekerjaan. lepas 2 minggu pakai 6230, dapat offer keje kat kuantan. lepas sebulan pakai 6630, dapat offer kat KL plak. lepas ni taktau la kat mana pulak. tungguuuuuuuu…

p/s: ari ni ada orang tanya, nak tak keje kat riyadh? erk..

 

Leave a Reply

